دسته‌بندی نشده

سایز بندی کاپ سوتین

سایزبندی کاپ سوتین

سایز بندی کاپ سوتین در زمینه تولید سوتین کاری بسیار تخصصی است. تنها برندهای معدودی در تولید سوتین تناسب بین کاپ و سایز سینه را رعایت می‌کنند. این کم کاری در زمینه تولید سوتین استاندارد می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و آسیب به بدن بانوان شود. اندازه گیری سایز سینه به صورت دقیق و اصولی چندان هم مشکل نیست. اما جای تعجب دارد، که متاسفانه تعداد زیادی از بانوان اطلاع دقیقی از سایز سینه خود ندارند. بر طبق آمار، حدود ۸۰% خانم ها از سوتین هایی با اندازه های نامناسب استفاده می‌کنند. از آنجایی که پوشیدن اندازه ی نامناسب سوتین در طولانی مدت باعث آسیب به بافت پستان شده و یکی از علل سرطان پستان می‌باشد. اگر شما از نحوه ی صحیح انتخاب سایز مناسب برای خود آگاهی کافی ندارید با ما همراه باشید تا به بهترین اندازه برای خود دست یابید.

منظور از کاپ سوتین و سینه چیست

کاپ به قسمت جای سینه در سوتین گفته می‌شود که سینه در آن قرار می‌گیرد. جنس آن با توجه به نوع سوتین متفاوت است. ممکن است، یک لایه پارچه نازک و یا یک اسفنج فرم دار برجسته باشد. کاپ بندی هیچ ارتباطی به اندازه دور کمر و زیر سینه ندارد. کمااینکه در برخی از شرایط کاپ سینه مناسب فرد است، اما زیر سینه مناسب نیست یا برعکس. اگر در انتخاب انواع سوتین مانند سایز بندی سوتین اسفنجی به کاپ بندی آن دقت نکنید، سوتین استانداردی انتخاب نخواهید کرد. اندازه کاپ در گذر زمان می‌تواند تغییر کند. اما متاسفانه برخی از افراد به صرف اینکه هنوز اندازه دور سینه سوتین برایشان مناسب نیست، به کاپ سوتین اهمیتی نمی‌دهند. اگر به فکر سلامتی خود در بلند مدت هستید، بهتر است از لباس زیرهای استاندارد استفاده کنید.

انواع سایز کاپ سوتین D,C,B,A

حروفی که برای بیان اندازه سایز بندی کاپ سوتین استفاده می‌شود، به صورت استاندارد عبارت اند از: کاپ سوتین A: این کاپ برای بانوانی مناسب است که دور کمرشان نسب به سایز سینه یک سایز بزرگتر است. این حالت در سوتین‌های غیر استاندارد مصداق افرادی است که همیشه کاپ سوتینشان شل و وارفته است. کاپ سوتین B: این کاپ با عنوان کاپ نرمال نیز شناخته می‌شود. در این اندازه، سایز سینه و سایز دور کمر با هم متناسب است.

کاپ سوتین C: این کاپ برای بانوانی مصطلح است، که سایز سینه آنها نسبت به سایر دور کمرشان یک سایز بزرگتر است. برای مثال سایز سوتین و سینه ۷۰ و ۷۵ و ۸۰ با دور کمر ۷۰ در محدوده کاپ C است. افردی این کاپ مناسبشان است هنگامی که سوتین‌های غیر استاندارد می‌بندند، دور کمرشان مناسب است اما در قسمت کاپ سینه از قسمت کاسه سینه بیرون می‌زند. کاپ سوتین D: یادآور همان سایز معروف ۸۵ است. این کاپ مناسب بانوانی است که سایز سینه شان نسبت به دور کمرشان دو سایز بزرگتر می‌باشد.

نحوه اندازه گیری سایز سینه

  • گام اول برای اندازه گیری سایز سینه

در ابتدا تمام لباس خود را در آورید یا در نهایت یک سوتین نخی ساده بدون هیچ گونه پوششی در قسمت سینه بپوشید. (از روی لباس اندازه گیری سایز دقیق به دست نمی‌آید.) برای اندازه گیری سایز سوتین در گام اول باید اندازه ی قسمت بالای سینه را بدست آورید. دقت کنید برای این کار شما باید سینه را به سه قسمت تقسیم کنید که عبارت اند از: قسمت زیر سینه یا همان دور کمر، قسمت وسط یا برجستگی سینه، قسمت بالای سینه. در گام دوم قسمت بالای سینه را اندازه گیری کنید. برای این کار، متر را تا قسمت زیر بغل بالا ببرید. با چسباندن متر به زیر بغل می‌توانید به راحتی بالای سینه را پیدا کنید. سانتی متر را دور تا دور بالای سینه قرار دهید. باز هم بر این نکته تاکید می‌کنم، که سانتی متر را شل نگه ندارید و علاوه بر آن کوچکترین مقدار را یادداشت کنید. لباسی که برای اندازه گیری می‌پوشید باید یک سوتین بدون کاپ نخی باشد.

  • گام دوم برای اندازه گیری سایز سینه

دومین قسمتی که باید اندازه بگیرید، قسمت زیر سینه که اصطلاحا به آن دور کمر نیز می‌گویند. روبروی آیینه بیاستید متر را از پشت خود رد کنید به طور دقیق در قسمت زیر سینه خود بگذارید. متر را در قسمت زیر سینه موازی با زمین بچرخانید. این چرخش را تا رسیدن متر به قسمت زیر بغل و به عبارتی پهلو ادامه دهید. حالا سانتی متر دقیقا موازی با سینه و در قسمت پهلویی قرار دارد. اندازه ای که روی سانتی متر وجود دارد را یادداشت کنید. نکته مهم در یادداشت اندازه این است، که باید کوچکترین اندازه ای را که سانتی متر نشان می‌دهد یادداشت کنید. حتی می‌توانید یک سانت از اندازه کم کنید. اما به هیچ وجه به اندازه اضافه نکرده و یا اینکه سانتی متر را شل نگیرید. کاپ بندی بسیار مهم است و با خواندن مطالب، به طور تقریبی هر شخصی می‌تواند تشخیص دهد که کدام کاپ برایش مناسب است.

ته ترین قسمت سینه قرار داده و دور بدن برچرخانید. سپس سانتی متر را دقیقا موازی با بدن در قسمت پهلو قرار داده و اندازه بدست آمده را به صورت دقیق یادداشت کنید.

نحوه اندازه گیری سینه با ۲ عدد بالا

کنترل سایز سینه با بستن سوتین مناسب از بلوغ

در ابتدا اندازه زیر سینه ( اگر عددتان اعشاری بود به نزدیک ترین عدد گرد کنید، برای مثال اندازه ۸۰/۳ را به ۸۰ گرد کنید) و اندازه بالای سینه را با هم جمع کنید. ( می‌خواهیم میانگین این دو قسمت را بگیریم تا محیط کلی قفسه سینه مشخص شود.) سپس حاصل جمع را تقسیم بر دو می‌کنیم. در اینجا یک عدد به دست می‌آید. به این مثال توجه کنید: اندازه زیر سینه، ۹۰ سانتی متر است. اندازه بالای سینه ۸۰ سانتی متر است. حاصل جمع ۸۰ + ۹۰ = ۱۷۰ سانتی متر این اندازه را تقسیم بر ۲ می‌کنیم تا اندازه دور سینه نشان داده شود. در برخی شرایط ممکن است اندازه زیر سینه اعشاری باشد مثلا ۹۰/۵ در این شرایط به همان صورت جمع کنید در مثال بالا نتیجه در این شرایط ۱۷۰/۵ می‌شود.

عد از بدست آوردن محیط سینه که حاصل میانگین بالا و پایین سینه است. حالا باید این عدد را با توجه به اعشاری یا صحیح بودن آن با یک مقدار جمع ببندید. اگر عددی که بدست آورید صحیح است، (۸۵ سانتی متر) آن را با ۱۰/۲ سانتی متر جمع کنید. (۷۰ + ۱۰/۲ = ۹۵/۲) اگر عدد بدست آمده اعشاری است، آن را با ۱۲/۷ جمع کنید. (۸۵/۵ + ۱۲/۷ = ۹۸/۲) این عدد سایز سینه یا محیط سینه محسوب می‌شود.

دقت داشته باشید که اگر اندازه ها را با استاندارد و مقیاس بین الملی به دست آورید در انتخاب سوتین راحت تر خواهید بود

حالا این عدد بدست آمده را باید از اندازه کاپ سینه کم کنید، و عدد حاصله را در جدول زیر پیدا کنید تا سایز سینه بند شما مشخص شود. به مثال توجه کنید: سایز محیط سینه در اینجا برابر با ۹۵/۲ است و اندازه دور کاپ ۹۳/۲ است در اینجا حاصل تفریق این دو عدد مساوی با ۲ می‌شود به جدول زیر توجه کنید. (۹۵/۲ – ۹۳/۲ = ۲)

اگر بخواهید اندازه بدست آمده خود را به اینج تبدیل کنید باید بدانید هر ۱ اینج برابر با ۲٫۵ سانتی متر است. در جدول زیر ارقام هم به صورت اینچ و هم به صورت سانتی متر نشان داده شده اند. با توجه با توضیحات بالا اندازه سوتین شما به سانتی متر ۹۵/۲ و اندازه کاپ شما ۲ است. یادتان باشد بر روی برندهای معتبر این اندازه به اینچ و کاپ هم با حروف انگلیسی نشان داده می‌شود که در این صورت سایز سوتین شما به صورت تقریبی اینگونه نوشته می شود: ۳۸A

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *