دسته‌بندی نشده

انواع سوتین، مهم ترین کاربرد و ویژگی آنها

انواع سوتین و مهم ترین کاربردها را بیشتر بدانیم

حتما برای شما هم پیش آمده که از پوشیدن لباس خاصی صرف نظر کرده اید! چرا که نتوانستین سوتین مناسب آن لباس را پیدا کنید!. آیا میدانید که انواع سوتین؛ کاربردها و ویژگی های هرکدام متمایز است و بنا بر رفع نیاز خاصی از شما طراحی و تولید شده است!؟. شما پس از خواندن این مقاله، انواع سینه بند؛ کاربردها و ویژگی ها هر کدام از آن ها را تشخیص خواهید داد و می توانید شیکترین آن ها را بر اساس استایل بدن خود پیدا کنید. با پوشیدن و استفاده از انواع مختلف سوتین متناسب با شما و لباستان، همچون مروارید درخشان، خواهد درخشید. توجه داشته باشید که استفاده از ویژگی هر مدل از سوتین ها می تواند نیاز شما را کاملا برطرف نماید. سوتین ها؛ فقط برای زیبایی طراحی نشده اند، آن ها از سینه های شما نگهداری و حمایت می کنند.

سوتین از کجا آمد؟!

یک نیاز ساده ولی بسیار مهم؛ باعث اختراع سوتین های امروزی شد! قبل از سال 1914، سوتین ها به شکل کرست (البته کمی کوتاهتر) بودند. سبک و طراحی لباس ها به سرعت تغییر می کردند، اما در لباس زیر هیچ تغییری رخ نمی داد. با گذشت زمان بانوان صبر خود را از دست دادند و مری جیکوب، که دوست نداشت از زیر پیراهن مهمانی پشت باز خود کرست بپوشد، دو دستمال کوچک را برداشت و بهم دوخت و سوتین مناسبی را درست کرد. این کار او همه را شگفت زده کرد. به این ترتیب سوتین؛ اختراع شد و تولید آن توسط مری جیکوب استارت خورد. به دلیل اینکه همسر مری دوست نداشت، مری به تجارت بپردازد حق ثبت اختراع خود را به قیمت 1500 دلار به شرکت کرست برادران وارنر فروخت و آنها با استفاده از این تجارت 15 میلیون دلار کسب درآمد کردند.

انواع سوتین ها:

در زیر تمام دسته بندی انواع سوتین؛ بر اساس مدل و کار برد را مشاهده می کنید که هرکدام را همراه با عکس برایتان شرح داده ایم:

1.سوتین پوش آپ (push-up) :

سوتین پوش آپ

سوتین پوش آپ؛ یک سوتین لیفت دهنده که سینه ها را خوشفرم تر نشان می دهد. به سوتین های پوش آپ؛ سوتین های لیفت دهنده نیز می گویند. همانطور که از نام این مدل از سوتین مشخص است، سینه ها را به سمت بالا کشیده و آنها را به هم نزدیک می کند تا فرم زیبایی پیدا کنند . به این نوع از سوتین یقه باز یا چاکدار نیز می گویند چرا که بین دو کاپ آن فاصله است و با اتصال ظریف و کوچک بهم متصل می شوند . به همین دلیل با خیالی آسوده از زیر لباس های تان می توانید بپوشید . اما این نوع از سوتین به دلیل داشتن پد و یا اسفنج داخلش؛ باعث بزرگتر نشان دادن سینه می شود . بعضی از این پد ها قابل تنظیم هستند و بنا به نیاز و سلیقه می توانید آز آن استفاده کنید یا خیر. سوتین های پوش آپ به دلیل فرم دهندگی بالایی که دارند بین بانوان طرفداران زیادی دارند. برای پوشیدن زیر تاپ و بلوز های یقه دار کاملا مناسب است.

2.سوتین اسفنجی یا پد دار (Padded-Bra):

سوتین اسفنجی

سوتین پد دار؛ این مدل از سینه بند، سینه ها را به جلو کشیده و خوش فرم تر نشان می دهد. سوتین اسفنجی؛ سینه ها را به سمت جلو کشیده و بزرگتر از حالت نرمال و عادی نشان می دهد. در داخل کاپ های این نوع از سینه بند اسفنج استفاده شده است که حالت ایستایی به سینه ها می دهد. این نوع از سوتین؛ برای پوشیدن از زیر لباسهای نازک و بدن نما بسیار مناسب است، چرا که بخش های برجستگی سینه را بخوبی پوشش می دهد و بر اساس ضخامت اسفنج بکار برده شده در کاپ سوتین افزایش سایز متغیر خواهد بود .طرح های متنوع و زیبایی از این نوع از سینه بند در بازار موجود است که با تور و یا گیپور تزیین شده است . این نوع از سوتین شکلی طبیعی به سینه ها می دهد به همین دلیل هم بین بانوان طرفداران بسیاری دارد.

3.سوتین تی شرتی (T-Shirt Bra):

سوتین تی شرتی

سوتین تی شرتی؛ این مدل از انواع سوتین، بدون داشتن دوخت و درز، برای استفاده روزمره خانم ها مناسب است. سوتین تی شرتی (T-Shirt Bra)؛ اغلب پایه ثابت کشوی هر بانوی است . این نوع سینه بندها کاملا راحت هستند و برای استفاده روزمره طراحی شده اند . کاپ این نوع از سوتین ها صاف و یک دست است روی کاپ و اطراف آن درز دوختی ندارند و به همین دلیل به راحتی از زیر لباس های نازک هم می توان از این نوع سوتین استفاده کرد. این مدل یکی از پرفروش ترین مدل های سینه بند در فروشگاه lebassecret است. داخل کاپ سوتین تیشرتی (T-Shirt Bra)؛ با کاپ پوشیده شده است تا برجستگی نوک سینه نمایان نشود در عین حال حالت زیبایی به سینه ها می دهد.

4 . سوتین قابل تبدیل یا سوتین چند منظوره (Convertible-Bra):

سوتین قابل تبدیل
سوتین قابل تبدیل یا سوتین چند منظوره (Convertible-Bra)؛ خصوصیت این سبک از سینه بند، با تنظیمات متفاوت در پوشیدن و رکاب جدا شونده است. سوتین های قابل تبدیل؛ به صورت یک بند ، دو بند ، بند ضربدری و یا بدون بند قابل استفاده هستند، به همین دلیل به این نوع از سوتین ، سوتین های قابل تبدیل نیز می گویند . در این نوع از سوتین ، رکاب ها قابل جدا شدن هستند و شما می توانید با اتصال این رکاب ها در شکاف های مختلفی که در جلو و عقب سوتین طراحی شده است به دلخواه خود آن را ترکیب کنید .

سوتین چند منظوره؛ یک انتخاب مناسب برای استفاده زیر همه سبک از لباس ها

این نوع از سوتین بنا بر تعداد بند و جای شکافی که دارد قابلیت های متفاوتی می تواند داشته باشد . برای مثال سوتین بدون بند نباید به سمت بالا یا پایین کشیده شود و باید در جای خود ثابت بماند . سوتین های تبدیل شونده همان طور که گفته شد می توانند بصورت متقاطع از پشت یا از جلو باشد یا به شکل پشت گردنی یا بصورت یک طرف بندشان تنظیم شود و یا حتی بدون بند باشند . حتی این نوع سوتین را می توانید به سبک هالتر تنظیم کنید .

هنگام خرید سوتین قابل تبدیل به این موارد فکر کنید : از روی آن چه لباسی می خواهید بپوشید ؟ چه میزانی از بدن شما را می خواهید پوشش دهد ؟ چگونه می خواهید بندها را تنظیم کنید ؟ منطبق با نیاز خود خرید کنید . از آنجا که سوتین های قابل تبدیل بسیار متنوع هستند ، برای موارد مختلف بسیار مناسب هستند!

5. سوتین بدون بند (best strapless bras):

سوتین بدون بند

همینطور که از نام سوتین مشخص است ، این سوتین بدون بند است. کاپ های این سوتین بدون بند و رکاب هستند و توسط یک زیر باند محکم و فنر بر روی سینه قرار می گیرند.

سوتین بدون بند مناسب چه لباس های است؟! این نوع از سینه بند مناسب لباس های شانه دار و همچنین لباس های دکلته است. انتخاب سایز این لباس زیر بسیار اهمیت دارد زیرا رکاب ندارد و فقط از طریق بند کمری روی سینه قرار می گیرد. اگر خیلی تنگ باشد سیم زیر کاپ و بند کمری رو پوست رد به جا می گذارند ، این بسیار درد ناک و آزار دهنده می شود و اگر گشاد باشد به خوبی روی سینه نمی ایستد و سینه را خوش فرم نشان نمی دهد . پس حتما در زمان خرید سوتین بدون بند به سایز خود نهایت دقت را انجام دهید.

6. سوتین بالکنی (best strapless bras):

سوتین بالکنی

این نوع از سوتین ، سینه ها را گرد نشان می دهد و مقدار کمی سینه را لیفت می دهد. نسبت به سوتین های دیگر با فاصله بیشتری نسبت به هم بر روی سرشانه قرار می گیرند و همچنین ارتفاع کاپ سینه این نوع از سینه بند، کوتاهتر از سوتین های دیگر هست و همین امر باعث می شود به راحتی این لباس زیر را از زیر لباس های یقه باز پوشید .

سوتین بالکنی، برای چه افرادی مناسب نیست!؟! اما به دلیل اینکه ارتفاع کاپ این نوع از سوتین کوتاه است (به همین دلیل نام آن را سوتین بالکنی گذاشتند) برای افرادی که سینه بزرگ دارند این نوع سوتین مناسب نیست چرا که سینه آنها از کاپ خارج شده و جلوه زیبایی نخواهد داشت .  سوتین بالکنی مناسب افرادی است که سینه های کوچک دارند.

سوتین بالکنی مناسب چه کسانی است ؟

  1. بانوانی که سینه کوچکی دارند.
  2. بانوانی که لباس یقه باز قصد دارند بپوشند.
  3. افرادی که دوست دارند سینه های شان ظاهری گرد به خود بگیرد و کمی به سمت بالا کشیده شود.
  4. بانوانی که شانه های پهن  و سینه های سفت دارند.

7. سوتین توری (Lace bra):

سوتین توری

یکی از جذاب ترین و پر طرفدارترین لباس زیر بانوان سوتین توری است . همانطور که از نام آن مشخص است از تور تشکیل شده و طیف گسترده ای از رنگ ها و سبک ها را در بر می گیرد . این سبک از سوتین جزو پرفروش ترین های سینه بند است که از طرفداران زیادی برخوردار است. بسیار مفید به دلیل توانایی تنفس سلولی سطح پوست.

سوتین توری مناسب چه فضاهایی است!؟ سوتین های توری متفاوتی وجود دارد که مناسب اتاق خواب و استفاده روزمره و مجلسی و …می باشند. به خاطر گلدوزی که روی این نوع از سوتین ها است جلوه و زیبایی خاصی دارند . و به راحتی جریان هوا در آن عبور می کند . سوتین توری به صورت فنر دار بدون فنر ، اسفنجی و … وجود دارد و محبوب ترین رنگ سوتین توری بین بانوان رنگ قرمز ، سفید و مشکی است .

8 . سوتین برلت (Berlett bra):

سوتین برلت

یک نوع سینه بند ساده بدون بند و بدون سیم و کاملا نرم و لطیف و انعطاف پذیز است . اصولا سوتین های برلت به صورت توری بوده و کاملا راحت هستند و سینه ها را لیفت نمی دهند.

سوتین مناسب نوجوانان و کم سن سال ها چیست!؟ به خاطر دلایل گفته شده، این سینه بند بیشتر مناسب نوجوان ها و کسانی است که سن پایین تری دارند. کاپ این نوع از سوتین فوق العاده نرم است و اگر از پد در داخل آن استفاده هم شده باشد بسیار کوچک است . این مدل از سینه بند برای استفاده توسط دختران نوجوان و تینیجر توصیه می شود.

سوتین مناسب شیردهی! این نوع سوتین عموما سیم ندارد و به همین دلیل راحت هستند و مناسب بانوان در دوران شیر دهی هم خواهد بود.  سوتین برلت، از محبوبیت کمتری بین بانوان برخوردار است . درست است که کاملا حس راحتی به فرد می دهد اما فرم دهی خاصی ندارد و سینه ها را به شکل معمولی خود نگه می دارد .

9. سوتین ورزشی (Sports bra):

سوتین ورزشی

سوتین های ورزشی به گونه ای طراحی شده اند که از سینه ها هنگام فعالیت پشتیبانی می کند. زمانی که بانوان ورزش می کنند سینه آنها مطابق با حرکتشان جابجا می شوند به خصوص زمان دویدن که سینه ها به سمت جلو کشیده می شوند . به همین دلیل پوشیدن سوتین ورزشی امری واجب است چرا که مانع از جابجایی زیاد سینه هنگام فعالیت های ورزشی می شود .

از آنجا که سینه عضله ندارد هر گونه سایش یا پارگی در آن به سادگی امکان پذیر است . انواع سوتین ورزشی (Sports bra) مطابق با ورزش کم تحرکی مانند یوگا و یا ورزش پر تحرکی مانند دویدن وجود دارد . این سبک از سینه بندها به صورت اختصاصی برای ورزش طراحی شده اند.

10. سوتین کپسول دار (Capsule bra):

سوتین کپسول دار

همان طور که در مقاله اشاره کردیم سوتین های ورزشی سفت و محکم هستند و وظیفه اصلی آنها پشتیبانی و محافظت از سینه ها هنگام ورزش است.

سوتین کپسول دار چیست!؟

سوتین کپسول دار نیز یک نوع از سوتین ورزشی است که دو کاپ آن بصورت جداگانه طراحی شده است و همین موضوع باعث می شود جریان هوا به راحتی در سینه گردش داشته باشد و سبب جلوگیری از بیماری های پوستی نظیر قارچ می شود . سوتین های کپسول دار بصورت جک دار هم در بازار موجود هستند .سوتین های کپسول دار به دلیل خارج کردن عرق هنگام انجام فعالیت های ورزشی مانع از عرق شدید و بوی بد بدن می شوند . سوتین های کپسول دار مانع از جابه جایی سینه ها در هنگام فعالیت می شوند که خود این امر باعث بروز مشکلاتی مانند کمر درد و مشکلات عضلانی می شود .

فرق سوتین فشاری با سوتین کپسول دار چیست ؟

سوتین فشاری از طریق پارچه ای که برای تولید آن استفاده شده، از سینه پشتیبانی می کنند . اما سوتین کپسول دار به گونه ای طراحی شده اند که هر کاپ آن بصورت جداگانه از هر سینه محافظت می کنند . این سینه بند، شباهت بیشتری به سوتین روزمره دارند. سوتین های کپسول دار برای فعالیت های بالا مناسب هستند و همچنین برای افرادی که نیم تنه بزرگتری دارند.

11. سوتین پلانج (Plinth bra):

سوتین پلانج

سوتین پلانچ؛ مهمترین خصوصیت این مدل از سینه بند ها، پوشش مناسب برای لباس های جلوباز است. برخی خانم ها برای پیراهن های یقه باز خود، که عموما به شکل U یا V هستند نمی دانند از چه نوع سوتینی استفاده کنند . چرا که سوتین های عادی و معمولی از زیر این لباس ها نمایان می شوند و جلوه ی زیبایی ایجاد نمی کنند .

سینه بند مناسب برای لباس مجلسی چیست!؟ بهترین سینه بند برای استفاده در زیر لباس های یقه باز و مجلسی، سوتین پلانچ است. این سینه بند برای لباس های مجلسی و لباس عروس بسیار مناسب می باشد.

12. سوتین ژله ای یا چسبی یا پروانه ای (Jelly or adhesive bra):

سوتین ژله ای

سوتین های خاص و ویژه ای نیز طراحی شده اند که بند و رکاب ندارند و عموما پشت و کمری هم ندارند و داخل کاپ های این نوع از سوتین اغشته از چسب های بصورت ژله ای است که به این نوع سوتین ، سوتین ژله ای یا چسبی می گویند . این سبک از سوتین ها برای لاس های مجلسی و جلو باز و پشت باز بسیار مناسب است.

سوتین مناسب برای لباس های پشت باز چیست؟! سوتین چسبی به این دلیل که پشت و کمری ندارد برای لباس های پشت باز کاملا مناسب است . سوتین ژله ای یا همان چسبی، به دلیل اینکه بدون بند هستند برای پوشیدن زیر لباس های دکلته هم مناسب است . اسم این سوتین خاص، سوتین چسبی، سوتین ژله ای و سوتین پروانه ای است.

13. سوتین فنر دار (Springed bra):

سوتین فنر دار

در زیر کاپ سوتین های فنر دار یه سیم سفت و مقاوم دوخته شده است که وظیفه اصلی آن ، پشتیبانی و فرم دهی سینه است . سوتین های فنر دار به دلیل سیمی که داخل کاپ خود دارند در هنگام فعالیت های روزانه از سینه پشتیبانی می کنند و جابه جایی آنها را به حداقل می رسانند . که خود این باعث می شود که درد یا کشیدگی کمتری را در طول روز احساس کنید . علاوه بر این موضوع سوتین های سیم دار باعث بالا رفتن سینه می شوند و شکل و فرم بهتری به سینه های شما می دهند .

14. سوتین بارداری (Pregnancy bra):

سوتین بارداری

هیچ دوره ای شیرین تر از بارداری برای خانم ها نیست. در دوران بارداری؛ مهم است که شما احساس راحتی بکنید و هیچ گونه فشاری به سینه هایتان نیاید. برای این کار سینه بند های مخصوصی به اسم سوتین بارداری (pregnancy-bra) طراحی و تولید شده است. این نوع سینه بند که مخصوص بارداری است به گونه ای تولید شده است که چندلایه اضافی پنبه در کاپ های آن وجود دارد. با وجود این لایه های پنبه ای اضافه ، حالت کشسانی سوتین افزایش پیدا می کند و کمترین فشار به سینه ها وارد می شود.

15 . سوتین مینی مایزر (Mini-mace bra):

سوتین مینی مایزر

سوتین مینی مایزر همان گونه که از اسم آن مشخص است؛ وظیفه این سوتین کوچکتر نشان دادن سینه است. این سینه بند بهترین نوع سوتین برای کوچک تر نشان دادن سینه خانم ها است.

سوتین مناسب برای کوچک کردن سینه چیست!؟ کاپ سوتین های مینی مایزر به گونه ای طراحی شده است که سینه ها را به طور کامل پوشش می دهد . جنس پارچه این نوع از سوتین محکم و مقاوم هستند بدون کوچکترین حالت کشسانی تا سینه را به خوبی جمع و فشرده کند و سایز سینه را از حالت عادی کوچکتر نشان دهد . این مدل از سوتین را می توانید در فروشگاه های معتبر لباس زیر مانند برند لباس سکرت خریداری نمایید.

سوتین مینی مایزر چگونه سینه های شما را کوچک تر می کند!؟ در اصل سوتین مینی مایزر بافت پستان را به سمت زیر بغل یا مرکز سینه (برای ایجاد شکاف بین سینه )هدایت می کند . و در اصل بر آمدگی سینه را کم کرده و آن را توزیع و صاف می کند تا با این کار سینه ها، کوچک تر نشان داده شود.

16. سوتین بند نامرئی (Invisible bra strap):

سوتین بند نامرئی

سوتین بند نامرئی ، مناسب استفاده از زیر لباس های مجلسی چه به صورت لباس های دکلته ، یقه باز یا پشت باز است. همان طور که از نامش مشخص است دارای بندهای شفاف است که به سادگی قابل مشاهده نیستند .این نوع سینه بند به شکل های متنوعی در بازار موجود هستند . بعضی از سوتین های نامرئی علاوه بر بندهای رکاب سوتین که شفاف هستند و البته قابل تبدیل و جابجایی (در صورت دلخواه استفاده شود و گرنه از قلاب به راحتی خارج می شود و می توان از بندش استفاده نکرد) بند بوده و کمری پشتشان نیز شفاف است که به راحتی می توانی از زیر لباس های مجلسی پشت باز خود بپوشید .

  • بیشتر سوتین های ژله ای یا چسبی هم دارای بندهای نامرئی هستند .
  • سوتین نامرئی سیلکونی همان سوتین چسبی است .
  • این بندهای شفاف جنس پلاستیک دارند که اندکی هم حالت کشسانی دارند و به راحتی آنها را به صورت جداگانه هم می توانید خریداری کنید.
17 . سوتین هارنس (Bra harness):

سوتین هارنس

سوتین های هارنس به صورتی طراحی شده اند که گاهی برای زیبا کردن و تزئین سوتین بند اضافه دارند و گاهی برای پشتیبانی بیشتر از سینه ها بندهای اضافی در قفسه سینه و جلو سینه طراحی شده و گاه در پشت سوتین و کمر این طراحی انجام شده است .

انواع مدل سوتین هارنس

  • هارنس لمه ای
  • هارنس توری
  • هارنس فانتزی
  • هارنس مجلسی
  • هارنس چرم
  • هارنس نخی و …

سوتین های هارنس به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارند بین بانوان طرفداران بسیاری دارند و می توان گفت در کشوی 90% بانوان یک ست هارنس موجود است .

18. سوتین هالتر (Barbell bra):

سوتین هالتر

سوتین هالتر؛ جزو آن دسته از سوتین هایی است که زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد . طراحی سینه بند هالتر به گونه است که بندهای آن بصورت پشت گردنی بسته می شود و بر خلاف سوتین های دیگر بندهای آن روی سرشانه قرار نمی گیرد . زیبایی خیره کننده این مدل از لباس زیر زنانه شیک، شما را مجذوب خود خواهد کرد. بعضی از این نوع از سینه بندها به قدری جذاب و دلربا هستند که به عنوان نیم تنه نیز می توان از آنها استفاده کرد .

آیا سوتین هالتر برای گردن ضرر دارد ؟ حتما در زمان خرید سوتین هالتر دقت کنید که تنگ نباشد و به گردنتان فشار وارد نکند . چرا که اگر این نوع سینه بند ، بندهای پشت گردنی تنگی داشته باشد به گردن فشار آورده و به جلو می کشد . همینطور سرشانه ها را افتاده می کند و باعث ایجاد تنش های عضلانی در بدن می شود.

سوتین هالتر را با چه لباسی می توان پوشید ؟ سوتین های هالتر بیشتر زیر لباس ها و تاپ های که مدل آنها گردنی است استفاده می شوند.

19. سوتین دکلته (Decollete bra):

سوتین دکلته

سوتین دکلته به سوتین های بدون بند گفته می شود که عموما از پارچه های با قدرت کشسانی بالا تولید می شوند .در این سینه بند منحصر به فرد در بالا و پایین این سوتین یک نوار باریک برای نگهداری بهتر سینه وجود دارد .

سینه بند دکلته (Decollete bra) برای استفاده از زیر لباس های بدون بند و دکلته و لباس های مجلسی بسیار مناسب است . سوتین های بدون بند به اندازه ی سوتین های رکاب دار به سینه فرم نمی دهند و از آن پشتیبانی نمی کنند . اما اگر در انتخاب سایز خود در هنگام خرید نهایت دقت را بکنید میزان ساپورت و پشتیانی از سینه ها بهتر می شود .

در هنگام خرید سوتین دکلته؛ کافی است کاپ این نوع از سوتین را با اندازه ی سینه های خود مطابقت داده و مطابق با آن خرید کنید چرا که تنها کاپ های این نوع از سینه بند هستند که از سینه های شما پشتیبانی می کنند .

20. سوتین بدون پد (Bra without pad):

سوتین بدون پد

سوتین های بدون پد هیچ پد و جک و اسفنجی داخل کاپشان ندارند . به کسانی که سینه های بزرگی دارند توصیه می شود از سوتین بدون پد (Bra without pad) استفاده کنند . چرا سایز واقعی سینه را نشان می دهد و آن را بزرگتر از چیزی که هست نشان نمی دهد .

سوتین های بدون پد هم بصورت فنر دار هم بدون فنر در بازار موجود هستند که شما بر حسب نیاز و پشتیبانی که مدنظرتان هست می توانید خرید کنید . سوتین های بدون پد اغلب از جنس تور و گیپور و دانتل هستند با رنگبندی بسیار متنوع و جذاب که نمی توان از آنها چشم برداشت.

21 . سوتین جلو باز شو (Open the front bra):

سوتین جلو باز شو

بندهای این مدل از سینه بند از قسمت جلو باز می شود. سوتین های جلو باز شو همان طور که از اسمشان مشخص است بجای آنکه قلاب بستن و تنظیم آنها پشت باشد در جلو است . یعنی بین دو کاپ سوتین یک قلاب وجود دارد که از طریق آن باز یا بسته می شوند .

سوتین های جلو باز شو مناسب چه افرادی نیست؟! این نوع از سوتین برای کسانی که بستن قلاب سوتین از پشت سخت و آزاردهنده است مناسب است . به دلیل اینکه قلاب این سوتین از جلو بسته می شود تزئینات بیشتری می توان در پشت کار انجام داد که جلوه و زیبایی آن را چند برابر می کند. سوتین جلو باز شو می توانند فنر دار ، بدون فنر و یا پد دار یا بدون پد باشند . که شما بر اساس نیاز خود می توانید انواع مدل این نوع سوتین را دیده و بر حسب نیاز خود خرید کنید .

22. سوتین تینیجری یا دخترانه (Teenage bra or girly):

سوتین تینیجری

سن بلوغ یک دوره گیج کننده برای نوجوانان در حال رشد است. به همین دلیل استفاده مداوم از سوتین می تواند برای آنها آزاردهنده و دلهره آور باشد.

چه سوتین برای نوجوانان بهتر است؟! پاسخ شما سوتین های تینیجری یا دخترانه است . که بدون هیچ بند و قلابی بدون زحمت می توان از آنها استفاده کرد .

سوتین مخصوص نوجوان : سوتین های تینیجری همانند نیم تنه های ورزشی طراحی شده اند . پدی داخل کاپ سوتین نیست و بدون فنر هستند نوک سینه ها را پوشش می دهند و کاملا راحت هستند . به همین دلیل از آنها در تمام طول روز می توان استفاده کرد .

23. سوتین پرسی (Press bra):

سوتین پرسی

سوتین های پرسی بدون درز هستند و هیچ گونه دوختی در آنها قابل مشاهده نیست .

سینه بند مناسب برای پوشیدن زیر لباس های نازک چیست!؟ سوتین های پرسی (Press bra) کاملا مناسب این است که از زیر لباس های نازک با خیال راحت بپوشید .عموما کاپ های این نوع سوتین اسفنجی است و یا دو پد داخل کاپ سوتین وجود دارد که نوکی سینه را نشان ندهد . سوتین های پرسی بصورت فنردار و بدون فنر در بازار موجود است که حس کاملا راحتی به فرد می دهد و برای استفاده روزمره مناسب است .

24. سوتین های توکار (Built-in bras):

سوتین توکار

سوتین های توکار نیز به تازگی بین بانوان طرفداران بسیاری پیدا کرده اند . این نوع از سینه بندها در تاپ ها و زیر پوش های زنانه کاپی تنظیم شده که اغلب پد دار هستند و به شکل فنر دار و بدون فنر موجود هستند. پشتیبانی سوتین های توکار به اندازه سوتین های اسفنجی و.. نیست اگر می خواهید حس راحتی داشته باشید حتما از سوتین های توکار استفاده کنید .

اغلب لباس های مجلسی نیز سوتین های توکار دارند . شما اگر خواستید می توانید برای پشتیبانی بیشتر از زیر این نوع از سینه بند، سوتین ببندید. مایو های شنا نمونه ای از سوتین های توکار هستند .

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *